Zadania Szkoły są realizowane przez:
- organizację zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych;
- wprowadzanie innowacyjnych metod i form nauczania;
- pracę metodą projektu;
- rozwijanie uzdolnień i zainteresowań uczniów poprzez tworzenie –
w miarę możliwości Szkoły – kół przedmiotowych, zainteresowań; - organizację wycieczek dydaktycznych;
- organizowanie okolicznościowych imprez szkolnych związanych z rocznicami, świętami państwowymi oraz wynikających z tradycji Szkoły;
- organizowanie niezbędnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów.
Naszym uczniom staramy się zapewnić w szczególności:
- potrzebę rozwijania swoich zdolności i zainteresowań
- umiejętność kierowania się w postępowaniu uniwersalnymi zasadami etyki
- wartościowe cechy woli i charakteru jak: godność, wrażliwość, samodzielność, odpowiedzialność, wytrwałość, obowiązkowość
- nawyk sumiennej i rzetelnej pracy
- umiejętność planowania i organizowania nauki, pracy i wypoczynku, uczestnictwa w pracy zespołowej, korzystania z różnych źródeł informacji, dostrzegania i rozwiązywania problemów, dyskutowania i prezentowania własnych poglądów, samokontroli i efektów pracy
- doceniania znaczenia nauki i postępu technicznego
- umiejętność posługiwania się powszechnie stosowanymi urządzeniami technicznymi, znajomość niektórych procesów technologicznych
- znajomość zasad higieny osobistej, troski o własne zdrowie, kondycję fizyczną i psychiczną
- świadomego stosowania się do różnego typu przepisów szkolnych i prawnych
- współuczestniczenia i współtworzenia życia szkoły
Szkoła bierze udział w Całościowym Rozwoju Szkoły CRS2. Nauczyciele wprowadzają do swojej codziennej praktyki podstawowe elementy oceniania kształtującego – cele lekcji, kryteria sukcesu oraz informację zwrotną. W ramach pierwszego poziomu Całościowego Rozwoju Szkoły uczestnicy biorą udział w konferencjach, warsztatach, szkoleniach regionalnych oraz kursach internetowych. Nasza placówka wspierana jest indywidualnie przez opiekuna – praktyka oceniania kształtującego (OK).
W naszym przedszkolu i oddziale zerówki realizowany jest PLAN DALTOŃSKI. Plan daltoński polega na metodzie indywidualnej pracy uczniów, zrywa z tradycyjnym sztywnym klasowo lekcyjnym systemem nauczania.
Plan daltoński umożliwia dostosowanie tempa nauki do rzeczywistych możliwości ucznia, wdraża dziecko do polegania na sobie, budzi inicjatywę i samodzielność młodzieży zarówno w działaniu jak i myśleniu, wyrabia poczucie odpowiedzialności za wykonanie podjętego zadania, zmusza do poszukiwania najlepszych i najprostszych metod pracy.